۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷

فرماندار خوی:

پایانه مرز رازی خوی ساماندهی می شود

پایانه مرز رازی خوی ساماندهی می شود

ارومیه – فرماندار خوی با بیان اینکه با هدف توسعه روابط با کشور ترکیه راههای مرزی استان ساماندهی می شود گفت: طرح تعریض راه مواصلاتی خوی- قطور- رازی و پایانه مرزی رازی در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی ظهر یکشنبه در نشست بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط آذربایجان غربی با استان‌های شرق ترکیه، وجود مشترکات فرهنگی و اجتماعی دو کشور را بستر بسیار خوبی برای توسعه و تحکیم روابط شهرستان خوی با استان‌های شرقی ترکیه دانست و افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است، زیرساخت‌های لازم را برای توسعه روابط تجاری با ترکیه فراهم سازد.

وی تکمیل طرح توسعه جاده خوی به رازی و احداث پایانه رازی را یک کام بسیار مهم در جهت دستیابی به اهداف مشترک تجاری ایران و ترکیه اعلام کرد و گفت: در این زمینه دولت بیش از یک هزار ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه برپایی نشست‌های منطقه‌ای را در راستای تعمیق روابط و ارزیابی ظرفیت‌ها در مسیر تحقق اهداف مشترک تجاری ایران و ترکیه بسیار مهم دانست.

عادل نجف زاده گفت: امیدواریم ارتباطات گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه در محورهای روابط تجاری، رفت و آمد بازرگانان، توسعه روابط دانشگاه‌های دو کشور و حوزه گردشگری سلامت و بهداشت و درمان فعال‌تر شود.

وی با اشاره به هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش این حجم مبادلات نقش شهرستان خوی و استان وان با توجه به مشترکات فرهنگی و دینی مهم و تأثیر گذار است و باید این روابط تقویت شود.

کد خبر 5045532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha